Sunday, July 31, 2005

Kenang Enggau Aki Dana

Minggu tu tadi kami sebilik dituntung penusah laban aki ti ngada ke apai aku nadai kena 25 ari bulan. Kami nadai nyangka ia jampat amat ninggal ke kami laban ta baru minggu nyin kemari kami bisi pulai ke rumah panjai... enggau bala betunu, bepansuh ka ikan pegung. Aku agi ingat niang enggai makai ngena pinggai kaca tang ka ngena pinggai tin ti dikena ia berari-ari. Gaga amat ia maia nya laban bala anak, menantu enggau uchu ia datai magang... udah makai betuggung ga bala ba ruai meda Konsert Akademi Fantasia. Beterauh meh bala lebuh maia meda konsert... ukai enda nemu ga pasal AF tu... ni ke nyukung, ni ke nganu...

Ko jaku, minggu tu ka betunu baru kami.... Amat meh bala datai magang tang timpang meh kami sebilik laban niang udah nadai agi enggau kami. Kekadang asai ke bisi nyawa ia bejaku ba dapur, ngasoh aku nganjung ai ke ruai... minta ambi ke gelas... Nya alai, agi ari ke terubah ia ninggal ka kami, aku sigi enggai tama ke dapur laban enti aku pulai ke rumah... kami duai niang sigi berandau ba dapur. Sinu amat ati aku ngenang. Bulan nyin kemari bisi aku meli sekelin ke bala petunggal lalu nyangkung seduai ia ini. Kumbai aku enggai seduai makai... peda aku nyingkau ga seduai laban enggai enda makai utai dibeli uchu.

Ia selalu amat nanya aku lebuh maia makai... "nama lauk nuan Umang?" lalu disaut aku "anuk". Maia aku agi mit suba sigi diau enggau seduai ia ini laban apai indai ti gawa ba menua ulu. Kenu ko cerita sida... maia agi mit, enti orang nanya aku baka nya... saut aku sigi belauk ke manuk belama taja pen makai ikan, jani, daun ubi. Enti nyabak rauh-rauh, ditanya orang ngetu meh aku dulu nyaut. Udah nya nyabak baru... amat tuyu ga pengawa maia agi mit. Nya alai, datai ke besai, udah gawa agi meh sida nundi aku.

Aki ngejang maia umur ia 75 taun. Ingat ndar aku maia makai selamat umur ia manggai 70 taun suba, bendar kami ngumbuk seduai ini besuap ke kek. Laban ke baru pindah ke rumah panjai, nadai TV seduai ini. Nya bala anak ia gerempung meli TV ke seduai. Maia kami ngasoh ia muka kotak... nya kami nundi ia... "ukai TV dalam nya aki, lampu picit aja kena di mandi malam" . "Lampu picit pama meh uchu" Enggai ke seduai kelalu boring meda TV1, TV2 enggau TV3 aja, maia aku meli moto suba, bisi diberi orang ASTRO pecuma, asuh aku pasang ba bilik seduai ia. Ngarap ke aki diau agi meh ba rumah, meda channel 50,51 enggau 52, enda 'segau-segau' ba kebun lada, madang getah.

Aki sigi bagas gawa... tumu pagi enggai enda enggau orang nurun nangkal. Taja bulih sekepin aja, enggai meh enda nurun. Lemai ke kebun lada. Ingat aku jaku ia ke bala anak uchu ia... "enti buruk dani pagi, takut ke panas, anang enda belajar bebendar kita ngambi ka bulih pengawa ti menyana, ulih dani laun, gawa ba bilik bisi ikun (aircond)". Nya sigi jaku peransang niang maia agi idup. Enti bala uchu ia buruk belajar sigi kena anu kami tu. Enti bulih pemutus peresa ti manah sigi "tu baru uchu aki", ko ia.

Aki enggai bepanggai ba bala anak uchu... taja pen bala anak udah kerja... ulih melanja seduai ini, aki agi ulih ngidup ke diri. Taja pen enda nemu ngena motosikal, aki meli motosikal kediri. Enda nemu ngena moto, aki meli moto tang enti ke pasar, nepan van tambang. Nya ngasoh kami sebilik geli ati enti ngenang aki ti bisi moto tang enda nemu ngena. Enti ditanya... "kapa meli moto deh aki?" "Kena aku raun," ko ia. Sigi amat ga... enti ia ka raun, ka nemuai ngagai bala uchu, nyamai amat ia... digiga ia aja sapa ti ka driba (drive) ke ia... Bala uchu sigi ka aja laban ka enggau ia raun.

Diatu aki udah nadai, sigi timpang asai kami sebilik. Nadai ga orang ka ditundi agi. Nadai orang ngambi ke kami ruas maia ka manduk pansuh. Nadai orang ngupak ke aku buah rian. Nadai orang minta aku maca ke ia surat agi lebuh pulai ke rumah. Enti ba menua diri empu, nadai ingat ke aki udah nadai tang lebuh maia pulai ke rumah panjai, dia baru berasai amat puang. Taja pia, kenang enggau aki sigi mengkang ba runding kami sebilik belama ia.

Enggau peluang tu aku ngari ke kami sebilik meri terima kasih ngagai semua bala ti udah meri bantu, bisi ngabas maia aki agi ba sepital lalu maia nyengai niang sari nya. Semina Tuhan ti ulih malas semua nya.

Image hosted by Photobucket.com
Raun enggau aki ba Pantai Alit (1986)

Image hosted by Photobucket.com
Mai aki raun ke Taman Gunung Kinabalu (2003)

Image hosted by Photobucket.com
Ari ke penudi enggau aki (28 Julai 2005)






2 comments:

Chris Anakapai said...

Sinu aku macha kenang nuan pasal niang aki nuan. Nyau ingat ka kenang aku enggau dua iko niang aki aku suba. Aki ti ngada ka apai aku sereta menyadi ini aku.

Kering ka meh semengat kitai ti agi bedau nguan dunya tu sereta andal ati belama kategal niang aki nuan sigi seruran besampi sereta ngarap ka pemujor bala anak uchu ichit iya belama.

p.s: apai aku nemu apai nuan

hornbill said...

Terima kasih.

Sida cikgu sigi ngelala pangan diri.